Kao i u ranijim radovima Stajčić i ovde preispituje političke i društvene norme, a ovom prilikom u fokusu je pitanje nacionalnog identiteta. Tenis je jedan od sportova koji je, zahvaljujući našem poznatom sportisti (kome svi znamo ime), podigao Srbiju na visoku poziciju u međunarodnom sportu a državi doneo slavu. U radu Match Point umetnik se poigrava vinčanskom skulpturom Praroditeljka, tj. sa devet njih. Stavljajući ih na različite visine, na postamente – on aludira na hijerarhiju, rangove i pozicije boljih i lošijih (kako u sportu, tako u društvu, pa i u umetnosti).
..Stajčić dekonstruiše tradicionalni odnos prema arheološkoj figuri, a time i prema kolektivnom pamćenju. Ovi gestovi nisu destruktivni, već su način da se istorijski simboli oslobode muzejske distance i postanu deo savremenog dijaloga – provokativni, prisutni, otvoreni za tumačenje.
Ono što je konstanta u Mićinom pristupu jeste provokacija. Ne radi se o provokaciji zarad šoka, već o postavljanju pitanja koja razotkrivaju kolektivne obrasce ponašanja i razmišljanja. Pitanje nacionalnosti ovde se otvara bez eksplicitne ideološke pozicije, ali sa jasnom potrebom da se preispita. Koliko naš identitet zavisi od sportskih uspeha; da li se podrška sportistima temelji na nacionalnoj pripadnosti ili na ličnim vrednostima? Bez obzira na to kako se naši sportisti ponašaju, navijači su uvek na njihovoj strani, a da li bi sve to bilo drugačije da sportista nije „naš“, da nije Srbin?
odlomak iz teksta Nao Ranđelović
Izložba traje do 27. juna, besplatan ulaz.