Кад се покаткад подигне копрена са рубова стварног, кад се дају надвисити титрави завршеци светлости и кад се да наслутити склад и хармоничност њеног протока, кад не задрхти рука, кад…
Тад можда и настане акварел и …
М.Глигорић Глиша

Ево пред нама је XIV изложба акварела у низу , једна од најстаријих тематских изложби , које иначе галерија Културног центра у Шапцу успешно организује, дужи низ година. Управо оригиналност овог подухвата и његов квалитет, сврставају ову галерију у не тако бројну породицу галерија које су свој профил искристалисале уздајућ исе у мудрост, љубав , упорност и знање, наравно. И исплатило се.
Из тог дивног низа од пет тематских целина, изложба акварела износи нешто посебно, ваљда због посебности акварела, н јегове вибрантности и често неумерене свежине у односу на друге техничке и менталне приступе, у оквиру других целина, као што су икона, цртеж, мали формат, портрет, акт. Корак по корак ова изложба је постала једна од најзначајнијих смотри акварела у Србији.
На четрнаесту изложбу приспело је 115 акварела од 65 аутора из целе земље Српске. Жири који је радио је у саставу- Михајло Глигорић Глиша,историчар уметности И сликар, председник и историчарке уметности Иванка Трифуновић и Соња Петровић, за излагање је прихватио 40 акварела од 33 аутора. Просторно ограничење галерије, као и сваке године није дозволило ширење сликаног материјала, али је жири у уверењу , да што је најважније, код одлучивања није ништа на штету акварела учињено.
Не може се почети са набрајањем видјених акварелиста и мајстора акварела, или оних који томе стреме а да се човек не огреши. Зато ево само неколицине из најужег избора.Прва и једина награда припала је Дјордју Симићу из Краљева. Све похвале су заслужили- изванредна Силва Вујовић из Београда, сјајна Даница Митровић , Небојша Јоцић И млади Мишо Филиповац.
Једногласно лауреатом ове изложбе проглашен је Дјордје Симић, акварелиста из Краљева. Он је иначе годинама уназад, носећи терет истинског акварелисте на плећима, терет И захтевност акварела, скоро му се искључиво посвећујући, уградио себе у групу наших највидјенијих мајстора акварела, дакле у сам врх. .Акварел је тако, може се слободно рећи, постао једино његово уметничко исходиште.
Ненасилно нов И модеран, мајстор непренаглашеног лиризма источио је пред нас, ново, своје, са мером кројено видјење атмосфере прегледног И недогледног. Његова мочвара је пред нама.
Једноставно- краљевски акварел –из Краљева.

Шабац, 14.10.2008.године
Михајло Глиогрић-Глиша